„Zakup dwóch samochodów z napędem elektrycznym dla potrzeb Policji garnizonu lubuskiego”.
Tytuł zadania: „Zakup dwóch samochodów z napędem elektrycznym dla potrzeb Policji garnizonu lubuskiego”.
Opis projektu:
W dniu 17 sierpnia 2023 roku, została podpisana Umowa numer S23004, pomiędzy Komendą Wojewódzką Policji w Gorzowie Wielkopolskim, a Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Zielonej Górze.
Przedsięwzięcie polega na zakupie i eksploatacji dwóch samochodów osobowych z napędem elektrycznym na potrzeby Policji w obszarze działania garnizonu lubuskiego.
Cele projektu:
Jako główne, długofalowe cele projektu można określić:
- poprawę jakości powietrza w regionie, poprzez ograniczenie niskiej emisji zanieczyszczeń z transportu kołowego na terenie województwa lubuskiego,
- ograniczenie niekorzystnych zmian klimatycznych przez redukcję emisji do atmosfery gazów cieplarnianych to jest dwutlenek węgla (CO2).
Jako cele szczegółowe na poziomie produktów i rezultatów bezpośrednich można zdefiniować:
- modernizacje floty transportowej Policji garnizonu lubuskiego pod kątem ograniczenia emisji spalin w drodze zakupu pojazdów lokalnie „bezemisyjnych”,
- ograniczenie emisji hałasu pochodzącego z transportu kołowego, szczególnie na terenach miejskich.
Okres realizacji zadania: 01.01.2023 rok – 30.11.2023 rok.
Wartość zadania: 599 748,00 zł, w tym:
- środki Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Zielonej Górze wynoszą: 300 000,00 złotych (50,02%), - środki własne Komendy Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wielkopolskim wynoszą: 299 748 000,00 złotych (49,98%), w tym:
- Fundusz Wsparcia Komendy Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wielkopolskim: 100 000 złotych,
- środki własne Komendy Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wielkopolskim: 199 748,00 złotych.