Policjanci rozmawiali z emerytowanymi żołnierzami o oszustwach i prawach konsumenta
W dalszym ciągu na terenie kraju działają nieuczciwi sprzedawcy, a także sprawcy oszustw „na wnuczka, policjanta czy funkcjonariusza CBŚ”, którzy wykorzystując niewiedzę osób wprowadzają ich w błąd. O tym jak działają sprawcy oszustw i jakich metod stosują opowiadali policjanci podczas spotkania z emerytowanymi żołnierzami. W spotkaniu uczestniczył także powiatowy rzecznik konsumenta, który objaśnił co należy zrobić gdy zostaniemy wprowadzeni w błąd podczas zawierania umowy na odległość, a także poza lokalem przedsiębiorstwa.
Dzielnicowy, to policjant pierwszego kontaktu, który działa na rzecz bezpieczeństwa mieszkańców. Realizując program „Dzielnicowy bliżej nas”, inicjuje i uczestniczy w spotkaniach z mieszkańcami swojego regionu, w trakcie których omawia z nimi problemy występujące na danym terenie, pomaga w ich rozwiązaniu, a także radzi jak bezpiecznie żyć i unikać zagrożeń. Uczestnictwo w spotkaniach z udziałem dzielnicowego to także doskonała okazja do bezpośredniej z nim rozmowy i przekazania informacji o sytuacjach, które według mieszkańców negatywnie wpływają na bezpieczeństwo w mieście. Taką możliwość mieli członkowie Związku Żołnierzy Wojska Polskiego koła nr 9 w Krośnie Odrzańskim, z którymi spotkali się dzielnicowi z terenu miasta mł. asp. Dariusz Wlazło oraz mł. asp. Grzegorz Urbaniak. W spotkaniu, które odbyło się w czwartek (26 kwietnia) uczestniczył także powiatowy rzecznik konsumenta Tomasz Kucharski oraz oficer prasowy KPP w Krośnie Odrzańskim asp. szt. Justyna Kulka.
Spotkanie rozpoczęli dzielnicowi, którzy przestawili swoje rejony służbowe, przekazali informacje w jaki sposób można się z nimi kontaktować, a także przypomnieli o funkcjonującej aplikacji „Moja Komenda”. Rozmowy z mieszkańcami to doskonała okazja do poznania ich opinii i uwag dotyczących bezpieczeństwa w ich miejscu zamieszkania. Tak było i tym razem. Zgłoszone przez uczestników sytuacje dotyczyły między innymi nieprawidłowego parkowania, jazdy z nadmierną prędkością, spożywania alkoholu w miejscach niedozwolonych, czy też zakłócenia spoczynku nocnego. Funkcjonariusze po wysłuchaniu spostrzeżeń wyjaśnili uczestnikom jakie są możliwości prawne, poinformowali o roli świadka, a także przedstawili narzędzie funkcjonujące w Policji - Krajową Mapę Zagrożeń Bezpieczeństwa, za pomocą której mieszkańcy mogą anonimowo zgłaszać miejsca, które według nich są zagrożone.
Podczas spotkania nie mogło zabraknąć także rozmów na temat bezpiecznych zachowań na drodze, wciąż pojawiających się na terenie woj. lubuskiego zdarzeń dokonywanych przez oszustów oraz nieuczciwych sprzedawców. Policjanci w swoim wystąpieniu nie tylko przedstawili metody działania sprawców, ale także radzili na co trzeba zwrócić uwagę i co w danej sytuacji należy zrobić. Jako ostatni głos zabrał powiatowy rzecznik konsumenta, który objaśnił jakie kroki należy podjąć, gdy zostaniemy wprowadzeni w błąd podczas zawierania umowy na odległość, a także poza lokalem przedsiębiorstwa, np. na pokazach. Przestrzegał on również przed pochopnym podpisywaniem umów, w szczególności bez zapoznania się z nimi, a także kupowaniem rzeczy po okazyjnych, bardzo niskich cenach. Spotkanie z rzecznikiem z pewnością uzmysłowiło wielu osobom, że jako konsumenci mamy prawa i zawsze powinniśmy z nich korzystać.
Więcej na temat praw i tego co powinniśmy zrobić w omawianym obszarze znajdą Państwo w artykule Powiatowego Rzecznika Prawa Konsumenta Pana Tomasza Kucharskiego pt.„ Umowy zawarte na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa”.
Źródło: asp. szt. Justyna Kulka
Komenda Powiatowa Policji w Krośnie Odrzańskim