Aktualności

Oszuści nadal atakują – seniorka chcąc uratować swoje pieniądze straciła blisko 132 tysięcy złotych

Data publikacji 18.07.2025

69-latka z powiatu słubickiego została oszukana przez przestępcę podszywającego się pod pracownika Banku. Kobieta straciła blisko 132 tysięcy złotych, bo uwierzyła, że jej pieniądze na koncie są zagrożone. Policjanci apelują – bądźcie ostrożni i nie dawajcie wiary oszustom!

Niemal każdego dnia słubiccy policjanci otrzymują zgłoszenia od starszych mieszkańców powiatu o próbie oszustwa metodą „na policjanta”, „na wnuczka”  lub „pracownika banku”. Bardzo dużo takich sytuacji jest właściwie rozpoznanych przez seniorów i do oszustwa nie dochodzi, jednak nadal zdarzają się osoby, które dają wiarę rozmówcy i przekazują nieznanej osobie oszczędności swojego życia.

Metoda oszustwa „na pracownika banku” przebiega według określonego schematu. Przestępca dzwoni do wytypowanej ofiary, podając się za pracownika banku. Następnie informuje, że dane osobowe zostały z banku wykradzione, a pozostawione pieniądze na koncie są zagrożone. Tym sposobem udało się znów nakłonić jedną mieszkankę powiatu do wypłaty i przekazania blisko 132 tysięcy złotych. Do 69-letniej seniorki po pracowniku z banku zadzwonił kolejny mężczyzna rzekomo zajmujący się zwalczaniem cyberprzestępczości. Mieszkanka naszego powiatu była w takich emocjach, że bez chwili namysłu realizowała wszystkie polecenia oszustów. Seniorka została poinstruowana, w jaki sposób ma wybrać i przelać na inne konto pieniądze fałszywemu pracownikowi banku. Kobieta po wypłaceniu gotówki stojąc pod bankomatem dostała wszelkie instrukcje jak przelać blikiem pieniądze na konto oszusta. Po zrealizowani całej transakcji do seniorki zadzwonił również mężczyzna podający się za policjanta i zapewniał kobietę, ze zarówno ona jak i cała sprawa jest monitorowana w Warszawie. 69-latka dopiero po rozmowie ze swoim synem zorientowała, że padła ofiarą przestępców i powiadomiła o wszystkim swoją rodzinę oraz funkcjonariuszy z Komisariatu w Rzepinie.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Mundurowi nigdy nie żądają pieniędzy, podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Dlatego zwracamy się z prośbą do mieszkańców, aby prowadzili rozmowy z seniorami w swojej rodzinie i najbliższym otoczeniu i poinstruowali, jak należy zachować się w sytuacji odebrania telefonu od osoby podszywającej się pod policjanta czy członka rodziny. Każdemu z nas powinno zależeć, aby najbliżsi nam seniorzy byli bezpieczni i nie stali się ofiarami przestępców. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.



starszy aspirant Ewa Murmyło
Komenda Powiatowa Policji w Słubicach

Powrót na górę strony