Oszuści wciąż atakują – kobieta straciła przez nich blisko 160 tys. zł
64-latka z powiatu słubickiego została oszukana przez przestępcę podszywającego się pod funkcjonariusza Policji. Na jego polecenie zainstalowała aplikację, dzięki której dokonała przelewu swoich oszczędności. W ten sposób kobieta straciła 158 tysięcy złotych. Policjanci apelują – bądźcie ostrożni i nie dawajcie wiary oszustom!
Niemal każdego dnia słubiccy policjanci otrzymują zgłoszenia od starszych mieszkańców powiatu o próbie oszustwa metodą „na policjanta” lub „na wnuczka”. Bardzo dużo takich sytuacji jest właściwie rozpoznanych przez seniorów i do oszustwa nie dochodzi, jednak w dalszym ciągu zdarzają się tacy, którzy dają wiarę rozmówcy i przekazują nieznanej osobie oszczędności swojego życia.
We wtorek (17 grudnia) dyżurny słubickiej komendy był informowany przez mieszkańców o próbach wyłudzenia pieniędzy przez mężczyznę podającego się za policjanta. Kilka osób w tym dniu z oszustami poradziło sobie wzorowo. Jednak fałszywemu policjantowi udało się nakłonić jedną mieszkankę powiatu do przelania 158 tysięcy złotych. 64-letnia kobieta, do której wcześniej zadzwonił mężczyzna podający się za funkcjonariusza Policji, bez chwili namysłu realizowała wszystkie polecenia oszusta. Ten tłumaczył kobiecie, że prowadzi operację specjalną dotyczącą zabezpieczenia jej środków. Dodał, że kantory biorą udział w zorganizowanej akcji i jej konto bankowe zostało przejęte. Przekonał 64-latkę do zainstalowania w telefonie aplikacji, dzięki której dokonała przelewu pieniędzy na rachunek bankowy kantoru. Następnie została poinstruowana do wybrania przelanych środków w walucie euro. Oszust kazał kobiecie dokonać wpłaty wybranych środków do wpłatomatu krypto-walutowego na terenie Słubic. Oszust podawał portfele krypto-walutowe, na które były przelewane oszczędności kobiety. 64-latka dopiero wieczorem zorientowała, że padła ofiarą przestępców i powiadomiła o wszystkim policjantów dyżurujących w komendzie w Słubicach.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Policjanci nigdy nie żądają podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Dlatego zwracamy się z prośbą do mieszkańców, aby prowadzili rozmowy z seniorami w swojej rodzinie i najbliższym otoczeniu i poinstruowali jak należy zachować się w sytuacji odebrania telefonu od osoby podszywającej się pod policjanta czy członka rodziny. Każdemu z nas powinno zależeć, aby najbliżsi nam seniorzy byli bezpieczni i nie wspierali finansowo przestępców! O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
starszy aspirant Ewa Murmyło
Komenda Powiatowa Policji w Słubicach