Aktualności

Podała się za pracownika portalu aukcyjnego i oszukała kobietę

Data publikacji 31.03.2023

Na terenie powiatu krośnieńskiego pojawiła się nowa metoda oszustwa. Kobieta podając się za pracownika portalu aukcyjnego, oferowała pomoc w powiązaniu konta portalu z kontem bankowym. Pomoc nie była bezinteresowna. Mieszkanka powiatu, która zaufała kobiecie i podała jej dane o które prosiła, straciła ponad 3,5 tysiąca złotych. Pamiętaj, stosując zasadę ograniczonego zaufania, chronisz siebie i swoje pieniądze.

Do krośnieńskiej komendy zgłosiła się mieszkanka powiatu informując, że została oszukana przez osobę podającą się za pracownika portalu aukcyjnego. Podczas rozmowy telefonicznej kobieta oferowała pomoc w powiązaniu konta portalu z kontem bankowym tłumacząc, że jest to niezbędne, gdy chcemy by pieniądze ze sprzedaży przedmiotów trafiały na konto. Poleciła ona zalogować się na konto bankowe, a następnie poprosiła o podanie numerów z karty płatniczej. Mieszkanka powiatu nic nie podejrzewając podała je. Wówczas kobieta poinformowała ją, że napisze do banku, żeby zrobić przelew jednorazowy w kwocie 1 złotego, aby móc zarejestrować dane konta bankowego w portalu aukcyjnym. Następnie poprosiła rozmówczynię o podanie kodu uwierzytelniającego. Po otrzymaniu kodu oznajmiła, że ponownie napisze do banku by zwrócili jej pobraną złotówkę. W tym celu ponownie poprosiła o podanie kodu uwierzytelniającego i zaczęła wprowadzać zmiany limitu transakcji w bliku, na co mieszkanka od razu zareagowała, nie akceptując tego. Nie zaakceptowała również prośby o kod uwierzytelniający na kwotę w euro. Odrzucenie wprowadzenia zmian i transakcji spowodowało, że kobieta rozłączyła się. Po kilku minutach mieszkanka powiatu otrzymała wiadomość z banku, że ze względów bezpieczeństwa jej karta została zablokowana. Gdy zalogowała się na konto bankowe okazało się, że ktoś dokonał dwóch przelewów na łączną kwotę 3700 złotych oraz próbował wypłacić blikiem 4 tysiące złotych.

Przypominamy, że bez względu na to kto do nas dzwoni i za kogo się podaje, nigdy nie należy podawać żadnych danych osobowych, danych z kart płatniczych, czy też loginu i hasła do konta bankowego. Ponadto nigdy nie należy bezgranicznie wierzyć osobie, która do nas dzwoni z ofertą pomocy. Stosując zasadę ograniczonego zaufania, chronisz siebie i swoje pieniądze.

 

komisarz Justyna Kulka

Komenda Powiatowa Policji w Krośnie Odrzańskim

Powrót na górę strony