xStrona używa plików cookies, aby ułatwić Tobie korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Kobieta straciła 70 tysięcy złotych. Oszust podawał się za pracownika banku

Data publikacji 12.09.2022

Dzwoni do ciebie nieznana osoba i podaje, że jest pracownikiem banku, a następnie informuje, że twoje oszczędności są zagrożone i prosi o kody Blik? Pod żadnym pozorem nie rób tego, pracownicy banku nigdy nie proszą o takie informacje. O działaniu oszusta przekonała się mieszkanka powiatu żarskiego, która straciła 70 tysięcy złotych.

Przestrzegamy przed działaniem oszustów. Zastanówmy się za każdym razem i przeanalizujmy sytuację, kiedy chodzi o nasze oszczędności lub zawarcie kredytu, a wszystko dzieje się za pośrednictwem telefonu. Oszuści nastawieni na szybki zysk wymyślają przeróżne historie. Wszyscy znamy oszustwa na prokuratora, policjanta, czy pracownika poczty. W minionym tygodniu  jedna z mieszkanek powiatu żarskiego została oszukana metodą na ,,pracownika banku".

Z kobietą skontaktował się telefonicznie nieznany mężczyzna, który przedstawił się i poinformował, że jest specjalistą departamentu bezpieczeństwa jednego z banków. Przekazał w rozmowie, że ktoś próbował wziąć kredyt w jej imieniu, następnie nakłonił ją do złożenia wniosku kredytowego w celu odzyskania oszczędności. Pokrzywdzona kierowana przez oszusta podała dane mężczyźnie, a następnie w obawie utraty reszty oszczędności przekazała swoje pieniądze za pośrednictwem kodu Blik. Po całej sytuacji, kiedy połączenie z rozmówcą nagle się urwało, kobieta zorientowała się, że została oszukana.

Niech ta historia będzie przestrogą, ponieważ każdy z nas może zostać oszukany bez względu na wiek, czy wykształcenie. Oszuści wykorzystują w tym celu różne techniki manipulacji. Pozostańmy czujni za każdym razem, kiedy nieznana osoba prosi o przekazanie danych logowania do bankowości internetowej, kodu Blik lub kodu autoryzacji SMS.

Pamiętajmy!

  • Nigdy nikomu nie podawajmy danych logowania do swojego konta internetowego.
  • Bądźmy ostrożni podając w internecie numer swojej karty kredytowej.
  • Nie klikaj żadnych odsyłaczy w wiadomości przesłanej sms-em, za pośrednictwem komunikatora, czy e-maila: odsyłacze te często prowadzą do sfałszowanych stron lub stron zainfekowanych szkodliwymi programami.
  • Zainstaluj dodatkowe blokady konta i kart płatniczych, jakie zalecają pracownicy banku.
  • Kiedy kupujący, sprzedający lub ktokolwiek inny prosi cię o zainstalowanie nieznanego oprogramowania na telefon lub komputer, zastanów się – to może być program do szpiegowania twoich ruchów na klawiaturze, w ten sposób oszust widzi pulpit twojego laptopa i tak zdobywa twoje hasła do logowania.

 

komisarz Aneta Berestecka

Komenda Powiatowa Policji w Żarach

Powrót na górę strony