Aktualności

Uważajmy na osoby podszywające się pod pracownika banku

Data publikacji 04.06.2021

Oszuści wciąż atakują i udoskonalają swoje metody. Podszywają się pod potencjalnych klientów, znajomych, kurierów, ale nie tylko. Tym razem do mieszkańców powiatu krośnieńskiego zadzwonił oszust podający się za pracownika banku, który w celu ochrony środków zgromadzonych na koncie nakłaniał do zainstalowania aplikacji na komputerze i telefonie . Jest to kolejna forma oszustwa, umożliwiająca dostęp do konta i przejęcia pieniędzy. Apelujemy o ostrożność.

Policjanci krośnieńskiej komendy ostrzegają mieszkańców przed oszustami podającymi się za pracownika banku. Jest to metoda, która w ostatnim czasie pojawiała się na terenie naszego powiatu. Jak działają sprawcy? Oszust dzwoni do danej osoby i podając się za pracownika banku informuje o próbach zalogowania się na konto przez inne osoby. W celu zabezpieczenia środków zgormadzonych na koncie bankowym oraz żeby uniknąć wzięcia kredytu nakłania do zainstalowania aplikacji na komputerze i telefonie. Osoby w obawie przed utratą pieniędzy instalują aplikację. Oszuści będąc w stałym kontakcie z osobą, wydają polecenia które należy wykonać, jednocześnie w celu uwiarygodnienia swojej osoby podają informacje, widniejące na stronie banku. Niestety zainstalowanie aplikacji na urządzeniach, które miały rzekomo zabezpieczyć pieniądze, okazują się zgubne. W ten sposób, dzięki wykonanym poleceniom, oszust zdobył dane do logowania do banku, a także narzędzia autoryzacyjne. Historia przedstawiona przez fałszywego pracownika banku może dotyczyć nie tylko próby włamania na konto, ale także aktualizacji danych czy też zwiększenia ochrony danych osobowy. To tylko pretekst do dalszych działań.

Pamiętajmy, że metody działania sprawców oszustw są stale modyfikowane. Dla nich nie jest istotne z kim rozmawiają i czy ktoś traci dorobek życia. Dla nich ważne jest przejęcie konta i znajdujących się na nim pieniędzy. Dlatego przypominamy żeby nigdy nie instalować na żadnym urządzeniu aplikacji, która miałaby podnosić poziom bezpieczeństwa i zapewnić ochronę środków. Jeśli nawet otrzymamy taki telefon, zanim cokolwiek zrobimy, zweryfikujmy przekazywane informacje i sami zadzwońmy do banku.   Pamiętajmy, że pracownik banku nigdy nie prosi o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania ochronnego, ani też nie prosi o podanie haseł/kodów dostępowych do logowania.

Zanim cokolwiek zrobisz, pomyśl. Pośpiech i strach działa na twoją niekorzyść.

 

podkomisarz Justyna Kulka

Komenda Powiatowa Policji w Krośnie Odrzańskim

Powrót na górę strony