Dobór
TEST SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ
Lubuska Policja organizuje comiesięczne zajęcia przygotowujące kandydatów do służby w Policji do testu sprawności fizycznej, aby wziąć w nich udział nie musisz wcześniej złożyć dokumentów.
Gorzów Wlkp.:
06, 13, 20 grudnia 2024 roku (piątek) o godzinie 13:00
Hala Sportowa AJP przy ulicy Chopina 52
02, 09, 16 grudnia 2024 roku (poniedziałek) o godzinie 11:00
Hala Sportowa OSiR przy ulicy Słowiańskiej 1
Zielona Góra:
04, 11, 18 grudnia 2024 roku (środa) o godzinie 12:00
Hala akrobatyczna przy ulicy Urszuli 22
Żary:
05, 19 grudnia 2024 roku (czwartek) o godzinie 17:00
Sala gimnastyczna w SP nr 8 przy ulicy Partyzantów 9
Żagań:
04 grudnia 2024 roku (środa) o godzinie 09:00
Hala Sportowa "Arena" przy ulicy Kochanowskiego 6
Słubice:
04, 18 grudnia 2024 roku (środa) o godzinie 14:30
Hala Sportowa SOSiR przy ulicy Sportowej 1
Świebodzin:
14 grudnia 2024 roku (sobota) o godzinie 08:00
Miejska Hala Sportowa przy ulicy Zachodniej 74
Krosno Odrzańskie:
9 grudnia 2024 roku (poniedziałek) o godzinie 15:00
Sala gimnastyczna w Szkole Podstawowej nr 2 przy ulicy Moniuszki 30
UWAGA!
Na hali sportowej wymagane jest obuwie zmienne z nie brudzącą podeszwą, nie zostawiającą śladów na parkiecie.
W przypadku pytań czy wątpliwości prosimy o kontakt z:
Zespołem ds. Doboru Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wielkopolskim
telefony:
797 800 880
47 791 1260
47 791 1261
47 791 1262
Na zajęciach kandydaci będą mogli pod okiem instruktorów przećwiczyć technikę pokonywania toru sprawnościowego.
DOBÓR DO POLICJI
Dokumenty do służby w Policji są przyjmowane od kandydatów:
- w komendach miejskich i powiatowych Policji województwa lubuskiego, (wykaz komend)
- w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wielkopolskim ulica Kwiatowa 10 codziennie w godzinach 07.30-21.30
Kontakt z Zespołem do spraw Doboru
telefon 47 791 1260
telefon 47 791 1261
telefon 47 791 1262
telefon 797 800 880
1. Informacja dla kandydatów - dlaczego warto zostać policjantem
Policja to umundurowana i uzbrojona formacja służąca społeczeństwu i przeznaczona do ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymywania bezpieczeństwa i porządku publicznego (artykuł 1 ustęp 1 Ustawy z dnia 6.04.1990 roku o Policji).
Policja, jako ogólnopolski pracodawca, oferuje:
-
ciekawą, satysfakcjonującą służbę;
-
stabilne, stałe zatrudnienie;
-
wysoki poziom nauczania i zaplecza dydaktycznego w szkołach policyjnych;
-
konkurencyjne wynagrodzenie, które z dniem 1 marca 2024 roku zostało podwyższone:
1 |
Kursant - (w trakcie odbywania szkolenia zawodowego podstawowego) wiek do 26 lat |
5 464 netto |
6 005 brutto |
2 |
Policjant po szkoleniu zawodowym podstawowym wiek do 26 lat |
5 850 netto |
6 427 brutto |
3 |
Policjant Samodzielnego Pododdziału Prewencji Policji – po ukończeniu szkolenia zawodowego podstawowego wiek do 26 lat |
6 300 netto |
6 930 brutto |
1 |
Kursant (w trakcie odbywania szkolenia zawodowego podstawowego) wiek powyżej 26 lat |
5 073 netto |
6 005 brutto |
2 |
Policjant po szkoleniu zawodowym podstawowym wiek powyżej 26 lat |
5 400 netto |
6 430 brutto |
3 |
Policjant Samodzielnego Pododdziału Prewencji Policji po ukończeniu szkolenia zawodowego podstawowego wiek powyżej 26 lat |
5 800 netto |
6 930 brutto |
-
nagrody roczne, motywacyjne, jubileuszowe;
-
pakiet socjalny (np. coroczne dofinansowanie do wypoczynku, równoważnik pieniężny w zamian za umundurowanie, równoważnik pieniężny w zamian za brak lub remont lokalu mieszkalnego, pomoc mieszkaniowa itp.)
-
prawa emerytalne po 25 latach służby;
-
możliwość doskonalenia zawodowego;
-
możliwość rozwoju zawodowego dla osób z wyższym wykształceniem, w tym uzyskanie stopnia oficerskiego;
-
prestiż zatrudnienia;
-
służbę w organizacji zaufania społecznego;
-
szeroki katalog specjalizacji;
-
wyjątkową rolę społeczną – bycie policjantem to nie tylko zawód, jest to służba społeczeństwu;
-
przynależność do grupy zawodowej – poczucie tożsamości i wsparcie społeczne, organizacyjne.
2. Kto może pełnić służbę w Policji
Służbę w Policji może pełnić (artykuł 25 ustęp 1 Ustawy z dnia 6.04.1990 roku o Policji):
-
obywatel polski o nieposzlakowanej opinii;
-
który nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
-
korzystający w pełni z praw publicznych;
-
posiadający wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe;
-
posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować;
-
dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
Ponadto osoby objęte ewidencją wojskową powinny posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej, to jest osoby, które odbyły zasadniczą służbę wojskową lub zostały przeniesiene do rezerwy (odpowiedni wpis w książeczce wojskowej).
3. Dokumenty do służby w Policji
Postępowanie kwalifikacyjne rozpoczyna się z chwilą osobistego złożenia przez kandydata dokumentów.
Wymagane dokumenty:
-
podanie o przyjęcie do służby w Policji skierowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji;
-
dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (kserokopie – oryginały dokumentów do wglądu), w przypadku wystawienia tych dokumentów w językach obcych – ich tłumaczenie;
-
świadectwa pracy lub służby – (kserokopie-oryginały kandydat przedkłada do wglądu);
-
książeczkę wojskową (jeżeli kandydat do służby objęty jest ewidencją wojskową) zawierającą wpis potwierdzający odbycie zasadniczej służby wojskowej lub przeniesienie do rezerwy.
Kandydat powinien okazać się dowodem osobistym.
4. Procedura kwalifikacyjna
Postępowanie kwalifikacyjne do służby w Policji składa się z następujących etapów:
-
osobiste złożenie dokumentów:
- pisemnego podania o przyjęcie do służby w Policji,
- wypełnionego kwestionariusza osobowego kandydata do służby (część A i B),
- kserokopię dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe - oryginały do wglądu
- kserokopię świadectw pracy lub służby - oryginały do wglądu,
- kserokopię książeczki wojskowej, jeżeli kandydat jest objęty ewidencją wojskową - oryginał do wglądu,
- dowód osobisty do wglądu,
-
test wiedzy i test sprawności fizycznej przeprowadzany na terenie Komendy Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wielkopolskim lub jednej ze szkół policyjnych - wykaz materiałów do testu wiedzy;
-
badanie psychologiczne - komputerowy test psychologiczny oraz rozmowa z psychologiem policyjnym;
-
sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach danych zawartych w kwestionariuszu osobowym;
-
postępowanie sprawdzające określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych;
-
rozmowa kwalifikacyjna;
-
komisja lekarska - ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji.
Informacje dotyczące procedury kwalifikacyjnej można znaleźć na stronie internetowej Komendy Głównej Policji (policja.pl) lub na stronie internetowej Komendy Wojewódzkiej Policji (www.lubuska.policja.gov.pl)., bądź też kontaktując się z Zespołem do spraw Doboru Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Wojewódzkiej Policji w Gorzowie Wlkp.
5. Informacja dla kandydatów ubiegających się o ponowne przyjęcie do służby w Policji przed upływem 3 lat od dnia zwolnienia z tej służby, jeżeli podczas jej pełnienia uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe.
W przypadku kandydata, który przed upływem 3 lat od dnia zwolnienia ze służby w Policji złożył podanie o przyjęcie do służby, kwestionariusz osobowy kandydata do służby w Policji, a także dokumenty stwierdzające wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz zawierające dane o uprzednim zatrudnieniu, jeżeli podczas pełnienia służby w Policji uzyskał kwalifikacje zawodowe podstawowe, postępowanie kwalifikacyjne:
składa się z następujących etapów:
a) złożenia podania o przyjęcie do służby, kwestionariusza osobowego kandydata do służby w Policji, a także dokumentów stwierdzających wymagane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz zawierających dane o uprzednim zatrudnieniu,
b) rozmowy kwalifikacyjnej,
c) ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji,
d) sprawdzenia w ewidencjach, rejestrach i kartotekach, w tym w policyjnych zbiorach danych, prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby w Policji,
e) postępowania sprawdzającego, które jest określone w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
Aktualnie Komendant Wojewódzki Policji w Gorzowie Wlkp. prowadzi rekrutację na rok 2023 wobec kandydatów ubiegających się o ponowne przyjęcie do służby w Policji przed upływem 3 lat od dnia zwolnienia z tej służby, jeżeli podczas jej pełnienia uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe. Więcej informacji w zakładce „ogłoszenia – służba w Policji”.
6. Co kandydat do służby powinien wiedzieć o tatuażach?
Zgodnie z Zarządzeniem numer 7 Komendanta Głównego Policji z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie regulaminu musztry w Policji w rozdziale 1 punkt 2 załącznika mówi, iż: „Umundurowanemu policjantowi zabrania się noszenia lub eksponowania elementów naruszających powagę munduru oraz jego społecznego wizerunku, w szczególności: (…) ppkt 5) widocznego tatuażu na głowie, szyi, dłoniach” (Dziennik Ustaw z 2021 roku, pozycja 1882).
7. Skrócenie czasu karencji
Aktualnie obowiązujące okresy karencji po negatywnym wyniku z poszczególnych etapów postępowania kwalifikacyjnego wynoszą:
- 2 miesiące po teście sprawności fizycznej;
- 10 miesięcy po teście psychologicznym;
- 6 miesięcy po rozmowie kwalifikacyjnej;
- 12 miesięcy po postępowaniu sprawdzającym;
- 6 miesięcy po komisji lekarskiej;
8. Służba kontraktowa
Służba kontraktowa to nowe rozwiązanie dotyczące powstania stosunku służbowego kandydatów do służby w Policji w związku z mianowaniem na okres służby kontraktowej, planowanej przede wszystkim w wyodrębnionych oddziałach prewencji Policji, szkołach policyjnych i w uzasadnionych przypadkach do innych rodzajów służb.
Etapy:
- złożenie wymaganych dokumentów
- test wiedzy
- test sprawności fizycznej
- badanie psychologiczne
- rozmowa kwalifikacyjna
- komisja lekarska
- postępowanie sprawdzające
Najważniejsze informacje na temat tej służby to:
- mianowanie na okres służby kontraktowej nastąpi po zawarciu umowy, tj. kontraktu między kandydatem, a właściwym przełożonym
- policjanci w służbie kontraktowej mianowani będą na stanowiskach służbowych w korpusie szeregowych Policji
- kontrakt zawierany będzie na okres od 3 do 5 lat
- zawarcie kontraktu z tą samą osobą może nastąpić najwyżej dwukrotnie
- kandydat posiadający co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe, będzie mógł wystąpić z wnioskiem o mianowanie na stałe 6 miesięcy przed upływem okresu, na jaki został zawarty kontrakt
- po zawarciu kontraktu policjant zostaje mianowany i skierowany na szkolenie dla policjantów w służbie kontraktowej w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań
9. Oddziały o profiu mundurowym
W roku szkolnym 2025/2026 w szkołach ponadpodstawowych zostaną utworzone oddziały o profilu mundurowym, mające na celu przygotowanie absolwentów do podjęcia służby w Policji i Straży Granicznej, na wzór oddziałów przygotowania wojskowego.
Absolwenci oddziałów o profilu mundurowym będą mogli w ostatnim roku szkolnym nauczania przystąpić do testu sprawności fizycznej, którego wynik będzie ważny przez 3 lata.
W przypadku kandydata, który złożył podanie o przyjęcie do służby w Policji przed upływem 3 lat od dnia ukończenia oddziału o profilu mundurowym i uzyskał pozytywny wynik testu sprawności fizycznej w ostatniej klasie szkoły, postępowanie kwalifikacyjne składa się z następujących etapów:
- złożenie wymaganych dokumentów,
- badanie psychologiczne,
- rozmowa kwalifikacyjna,
- komisja lekarska,
- postępowanie sprawdzające.
Ponadto absolwenci oddziałów o profilu mundurowym będą:
- realizować szkolenie zawodowe podstawowe w zakresie uzupełniającym różnice programowe między minimalnym zakresem treści kształcenia, a szkoleniem zawodowym podstawowym,
- przyjmowani będą do służby w Policji w pierwszej kolejności.
10. Postępowanie kwalifikacyjne dla pracowników cywilnych
W przypadku kandydata, który jest zatrudniony w jednostkach organizacyjnych Policji od co najmniej 5 lat w pełnym wymiarze czasu pracy i posiada odpowiednie kwalifikacje i kompetencje pożądane ze względu na potrzeby kadrowe Policji, oraz złożył podanie o przyjęcie do służby w Policji, postępowanie kwalifikacyjne składa się z następujących etapów:
- złożenie wymaganych dokumentów
- test sprawności fizycznej
- badanie psychologiczne
- rozmowa kwalifikacyjna
- komisja lekarska
- postępowanie sprawdzające
11. Powrót do służby
Postępowanie w tym trybie prowadzone jest wobec byłego funkcjonariusza, który w trakcie służby uzyskał kwalifikacje zawodowe podstawowe oraz złożył wymagane dokumenty:
przed upływem 5 lat od dnia wystąpienia ze służby - postępowanie kwalifikacyjne składa się z etapów:
- złożenie wymaganych dokumentów
- rozmowa kwalifikacyjna
- komisja lekarska
- postępowanie sprawdzające
po upływie 5 lat od dnia wystąpienia ze służby - postępowanie kwalifikacyjne składa się z etapów:
złożenie wymaganych dokumentów
- test sprawności fizycznej
- rozmowa kwalifikacyjna
- komisja lekarska
- postępowanie sprawdzające
niezależnie od daty wystąpienia ze służby, jeżeli kandydat posiada stopień w korpusie co najmniej oficerów młodszych Policji - postępowanie kwalifikacyjne składa się z etapów:
- złożenie wymaganych dokumentów
- rozmowa kwalifikacyjna
- komisja lekarska
- postępowanie sprawdzające
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do służby kontrterrorystycznej będą przystępowali do testu sprawności fizycznej, badania psychologicznego w tym testu psychologicznego, ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji, z uwzględnieniem wymagań do służby kontrterrorystycznej.
W przypadku ubiegania się o przyjęcie do służby w CBZC – procedura będzie uwzględniała sprawdzenie wiedzy i umiejętności z zakresu informatyki, funkcjonowania systemów informatycznych, systemów teleinformatycznych, sieci teleinformatycznych oraz znajomości języka obcego obejmującej te dziedziny.
Ponadto byli funkcjonariusze Policji:
- będą mianowani na stałe, jeżeli przed zwolnieniem ze służby byli mianowani na stałe
- nie będą kierowani na szkolenie zawodowe podstawowe, jeżeli podczas jej pełnienia uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe
- posiadają pierwszeństwo w przyjęciu do służby w Policji
12. Służba kontraktowa dla byłych funkcjonariuszy
Postępowanie w tym trybie prowadzone jest wobec byłego funkcjonariusza na zasadach ogólnych (etapy postępowania zostały opisane powyżej).
Najważniejsze informacje na temat tej służby to:
- mianowanie na okres służby kontraktowej nastąpi po zawarciu umowy, tj. kontraktu między kandydatem, a właściwym przełożonym
- policjanci w służbie kontraktowej mianowani będą na stanowiskach służbowych w korpusie szeregowych Policji
- kontrakt zawierany będzie na okres od 3 do 5 lat
- zawarcie kontraktu z tą samą osobą może nastąpić najwyżej dwukrotnie
- możliwość wystąpienia z wnioskiem o mianowanie na stałe 6 miesięcy przed upływem okresu, na jaki został zawarty kontrakt
- w przypadku przejęcia do służby kontraktowej emeryta policyjnego prawo do emerytury nie ulega zawieszeniu
- okres służby kontraktowej nie będzie stanowił podstawy do ponownego ustalenia wymiaru emerytury policyjnej oraz jej wysokości poprzez doliczenie w wymiarze świadczenia okresów służby kontraktowej
- byli funkcjonariusze Policji nie będą kierowani na szkolenie zawodowe podstawowe, jeżeli wcześniej uzyskali kwalifikacje zawodowe podstawowe. Uzyskane wcześniej kwalifikacje zawodowe odpowiednie do stopnia policyjnego będą uznawane
Terminy przyjęć do służby w Policji w roku 2024:
4 marca
24 kwietnia
8 lipca
9 września
30 października
30 grudnia
Oświadczenie niezbędne dla kandydatów ubiegających się do WSPOL w Szczytnie na studia oficerskie I stopnia na kierunku nauka o Policji
Dołącz do najlepszych!