Od dnia 1 listopada 2012 roku wszystkie wnioski związane z wydaniem pozwolenia na broń lub posiadanym pozwoleniem, można składać za pośrednictwem Komend Miejskich i Powiatowych Policji właściwych dla miejsca zamieszkania wnioskującego lub za pośrednictwem poczty na adres:
KOMENDA WOJEWÓDZKA POLICJI
WYDZIAŁ POSTĘPOWAŃ ADMINISTRACYJNYCH
ulica Kwiatowa 10
66-400 Gorzów Wielkopolski
To dokument, który pozwala przewozić broń palną przez osobę poruszającą sie na terenie krajów Unii Europejskiej i świadczy o legalności posiadania broni.
Europejską kartę broni palnej wydaje sie na okres 5 lat, z możliwością przedłużenia na kolejny okres. W przypadku cofnięcia pozwolenia na broń, karta traci ważność i podlega zwrotowi do organu, który ją wydał.
Osoba posiadająca pozwolenie na broń palną i ubiegająca się o wydanie Europejskiej karty broni palnej powinna złożyć niżej wymienione dokumenty:
1. Podanie do Komendanta Wojewódzkiego Policji, w którym powinny być zawarte niżej wymienione dane:
a) imię i nazwisko wnioskodawcy,
b) imiona rodziców i nazwisko panieńskie matki,
c) numer PESEL i miejscowość urodzenia,
d) adres stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
e) podpis wnioskodawcy,
f) jedno zdjęcie (wymiary 3 centymetrów x 4 centymetrów );
2. Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej w kwocie: - 105 złotych z dopiskiem "opłata za wydanie Europejskiej karty broni palnej" wniesione na konto: